Weblocus logo - z nami klienci zarabiająCertyfikat Google Analytics QualifiedCertyfikat Adwords Qualified Professional Google
Strefa klienta
 
 

Pozycjonowanie naturalne Winiary.pl

Sukces naszych działań SEO dla serwisu Winiary.pl. Przez dziesięć miesięcy nastąpił przyrost wejść z wyszukiwarek o 134%.

W 10 miesięcy zwiększyliśmy ponad 2-krotnie ruch z wyszukiwarek na Winiary.pl.

Kluczem do sukcesu było pozycjonowanie szerokie serwisu oraz pozycjonowanie pod popularnymi frazami kluczowymi.


winiary_wykres

Sytuacja wyjściowa


Współpraca Weblocus i Nestle Polska (marka Winiary) w zakresie pozycjonowania (SEO) rozpoczęła się w styczniu 2007. Serwis Winiary.pl, to wortal kulinarny bogaty w treści, z bardzo dużą liczbą stron sięgającą kilkunastu tysięcy. Content serwisu na bieżąco wzbogacany jest o nowe przepisy kulinarne.

W wyszukiwarkach witryna widoczna była na najwyższych pozycjach pod frazami powiązanymi z nazwą marki oraz na dalszych pozycjach pod nazwami potraw i przepisów kulinarnych.

Cel pozycjonowania


Zadaniem pozycjonowania www.winiary.pl było zwiększenie ruchu na serwisie. Za cel postawiliśmy wzrost liczby wejść z wyszukiwarek o 70%.

winiary_screen_mini

Strategia


Po analizie serwisu i postawionego celu zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie szerokie serwisu. Pozycjonowanie takie opiera się przede wszystkim na zoptymalizowaniu całego serwisu, aby każda z podstron była jak najwyżej (pozycje 1-10) w wynikach wyszukiwania pod frazami powiązanymi z tematyką strony. Przykładowo strona z przepisem na zupę ogonową pod frazą „zupa ogonowa”, a strona poświęcona sałatce śledziowej pod „sałatka śledziowa”. Przy tej wielkości serwisu analogicznych przykładów można podać tysiące.

Podjęte działania


Pierwszym i najważniejszym działaniem była optymalizacja serwisu. Złożyły się na nią optymalizacje treści i kodu HTML. Przykładowe działania, jakie zostały wykonane:

* Optymalizacja tytułów oraz opisów podstron serwisu

* Odpowiednie przystosowanie nagłówków na podstronach

* Przystosowanie linków wewnętrznych do wymagań robotów indeksujących


Ze względu na tajemnicę handlową nie ujawniamy wszystkich działań.

Drugim ważnym działaniem było pozyskiwanie dla serwisu www.winiary.pl linków zewnętrznych kierujących na serwis. Wykorzystaliśmy dwie bezpieczne (gwarantujące etyczność działań) metody pozyskiwania linków:

1. Dodawanie serwisu do katalogów. Dodaliśmy serwis do największych katalogów, jak DMOZ, Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl. Ponadto stale dodajemy Winiary.pl do katalogów branżowych związanych z tematyką potraw i przepisów kulinarnych. Dodawanie do katalogów musi być procesem stopniowym i przynieść ma naturalny wzrost liczby pozyskanych wpisów w katalogach.

2. Tworzenie zaplecza dla serwisu Winiary.pl w postaci serwisów tematycznie z nim powiązanych i linkujących do niego w odpowiedni sposób. Tworzone przez nas serwisy zawierają unikalne i wartościowe treści oraz stanowią bazę wiedzy dla internautów, którzy na nie trafią (dlatego nie są traktowane przez wyszukiwarki jako spam). Są one bardzo dużym wsparciem dla pozycjonowania serwisu i zabezpieczają jego pozycje przed spadkami w momencie zmiany algorytmów wyszukiwarek.

Efekty


W okresie pierwszych trzech miesięcy odnotowaliśmy wzrost pozycji podstron serwisu pod nazwami przepisów, jak „zupa fasolowa”, „sałatka z selerem naciowym”, „babka majonezowa” i wiele innych.
Dotyczyło to głównie wyszukiwarki Google, z której zakładany był największy przyrost wejść.
Poza frazami szczegółowymi, serwis www.winiary.pl zaczął się piąć w rankingu Google również pod słowami wpisywanymi przez „mniej zdecydowanych” internautów. Przykłady takich zapytań to „przepisy na ciasta”, „przepisy na obiad”, „przystawki przepisy”.

W wyniku pozycjonowania już w trzecim miesiącu uzyskaliśmy 74% wzrostu wejść z wyszukiwarek na serwis Winiary.

Cel w postaci określonego przyrostu wejść został osiągnięty.

Kolejnym zadaniem było utrzymanie miesięcznej liczby wizyt na wypracowanym poziomie i wygenerowanie dodatkowej, możliwie jak największej, liczby wejść w następnych miesiącach.

Pozycjonowanie – proces ciągły

Serwis www.winiary.pl stale się powiększa o dodatkowe podstrony, które odpowiednio zoptymalizowane trafiają na pozycje 1-10 w rankingach wyszukiwarek. Ponadto kontynuujemy dodawanie serwisu do katalogów oraz rozbudowujemy zaplecze serwisu (baza serwisów tematycznych).

Dzięki temu w październiku 2007 przyrost wejść z wyszukiwarek sięgnął już 134% w odniesieniu do stycznia 2007, kiedy to rozpoczęliśmy działania pozycjonujące.
 
Zobacz pozostałe Case Study.

Case Studies

Sklep internetowy Acris.pl
W okresie od kwietnia do grudnia 2005 r. liczba wejść z wyszukiwarek na Acris.pl wzrosła o 100%.

Kontakt

Skontaktuj się z naszym doradcą

Tel.: +48 71 78.68.952
E-mail: kontakt@weblocus.pl


Jacob’s Creek
 
 
Kontakt    |    Mapa serwisu    |    Polityka Prywatności
© 2008 Weblocus, ul. Krakowska 180, lokal nr 207, 52-015 Wrocław, tel. +48 71 78.68.952
Adv.pl
 
ft