Weblocus logo - z nami klienci zarabiająCertyfikat Google Analytics QualifiedCertyfikat Adwords Qualified Professional Google
Strefa klienta
 
 

Kampania Weblocus dla Winiary.pl

20 groszy kosztowało pozyskanie wejścia z Google na Winiary.pl

Dzięki kampanii boksów reklamowych w Google (AdWords) w ciągu 5 tygodni pozyskaliśmy 83 tys. wejść na serwis www.winiary.pl.
Stała optymalizacja reklam zagwarantowała obniżenie kosztów kampanii do 20 groszy za każde przejście z boksu na witrynę Klienta.

wykres_winiary_sem

Wprowadzenie


W okresie koniec listopada 2006 - początek stycznia 2007 przeprowadzona została promocja serwisu www.winiary.pl w wyszukiwarkach Google, Onet.pl i Wp.pl. Przygotowaniem, optymalizacją i obsługą całej kampanii reklamowej z wykorzystaniem płatnych linków zajął się Weblocus. Do promocji w Google wykorzystane zostały boksy reklamowe, w Onet.pl i Wp.pl pojawiły się natomiast linki sponsorowane.

Zadanie dla Weblocus


Celem kampanii było dotarcie do osób poszukujących przepisów kulinarnych związanych ze zbliżającymi się Świętami, a także popularnymi potrawami. Internauci tacy kierowani byli bezpośrednio na serwis Winiary.pl,
na którym znajdowały się treści adekwatne do ich poszukiwań.

winiary_screen_mini2


Dobór narzędzi i realizacja kampanii


W wyszukiwarce Google boksy reklamowe pojawiły się pod kilkuset słowami kluczowymi, które powiązane były z menu wigilijnym oraz przepisami prezentowanymi na serwisie Winiary.pl. Dobrane zostały zarówno ogólne słowa kluczowe (np. „przepisy kulinarne”, „potrawy wigilijne”), jak i słowa szczegółowo określające nazwy potraw. Tekst reklamy w Google był prosty, czytelny i bardzo adekwatny do słowa kluczowego wpisanego w danym momencie przez internautę. W okresie 5 tygodni kampanii zliczonych zostało ponad 83 000 przejść z reklam Google na serwis www.winiary.pl. Wysoka skuteczność kampanii przełożyła się niski koszt pozyskania wejścia na serwis, który nie przekroczył 20 groszy.

Linki sponsorowane w Onet.pl i Wp.pl wyświetlane były dla kilkudziesięciu słów kluczowych, analogicznych, jak w przypadku reklam w Google. Dłuższe niż w Google teksty reklam powiązane zostały bardzo ściśle ze słowami kluczowymi oraz treściami prezentowanymi na serwisie Winiary.pl. Dobór optymalnych słów kluczowych i tekstów reklam przełożył się na pozyskanie odpowiednio – ponad 16 000 przejść z linków sponsorowanych Onet.pl i ponad 23 000 przejść z linków sponsorowanych Wp.pl na witrynę Klienta. Obie kampanie charakteryzowały się współczynnikiem CTR kilkukrotnie wyższym od średniego CTR (6-7%) osiąganego w tego typu reklamach. Następstwem wysokiej skuteczności kampanii okazał się niski koszt pozyskania wejścia na serwis Winiary.pl, który w obu wyszukiwarkach nie przekroczył kilkudziesięciu groszy.

Podsumowanie i rezultaty


W omawianych wyszukiwarkach najwięcej wejść na serwis Winiary.pl nastąpiło po takich słowach kluczowych, jak: „potrawy wigilijne”, „przepisy wigilijne”, „przepisy kulinarne”, „kulinaria”, „gotowanie”, „dania wigilijne” i „kuchnia polska”.

Łącznie odnotowano ponad 120 000 wejść na serwis Winiary.pl z płatnych reklam w Google, Onet.pl i Wp.pl.

Istotny jest fakt, że wejścia dokonywane były przez osoby poszukujące informacji na temat potraw wigilijnych i przepisów kulinarnych, a wchodząc na serwis www.winiary.pl znajdowały dokładnie to, czego szukały.




 
Zobacz pozostałe Case Study.

Case Studies

Kampania PPC dla Leroy Merlin Polska
Kampania PPC mająca na celu zwiększenie ruchu na serwisie www.leroymerlin.pl/ogrod zakończyła się sukcesem.

Kontakt

Skontaktuj się z naszym doradcą

Tel.: +48 71 78.68.952
E-mail: kontakt@weblocus.pl


Jacob’s Creek
 
 
Kontakt    |    Mapa serwisu    |    Polityka Prywatności
© 2008 Weblocus, ul. Krakowska 180, lokal nr 207, 52-015 Wrocław, tel. +48 71 78.68.952
Adv.pl
 
ft