Weblocus logo - z nami klienci zarabiająCertyfikat Google Analytics QualifiedCertyfikat Adwords Qualified Professional Google
Strefa klienta
 
 

Kampania Weblocus dla Winiary.pl

20 groszy kosztowało pozyskanie wejścia z Google na Winiary.pl

Dzięki kampanii boksów reklamowych w Google (AdWords) w ciągu 5 tygodni pozyskaliśmy 83 tys. wejść na serwis www.winiary.pl.
Stała optymalizacja reklam zagwarantowała obniżenie kosztów kampanii do 20 groszy za każde przejście z boksu na witrynę Klienta.

wykres_winiary_sem

Wprowadzenie


W okresie koniec listopada 2006 - początek stycznia 2007 przeprowadzona została promocja serwisu www.winiary.pl w wyszukiwarkach Google, Onet.pl i Wp.pl. Przygotowaniem, optymalizacją i obsługą całej kampanii reklamowej z wykorzystaniem płatnych linków zajął się Weblocus. Do promocji w Google wykorzystane zostały boksy reklamowe, w Onet.pl i Wp.pl pojawiły się natomiast linki sponsorowane.

Zadanie dla Weblocus


Celem kampanii było dotarcie do osób poszukujących przepisów kulinarnych związanych ze zbliżającymi się Świętami, a także popularnymi potrawami. Internauci tacy kierowani byli bezpośrednio na serwis Winiary.pl,
na którym znajdowały się treści adekwatne do ich poszukiwań.

winiary_screen_mini2


Dobór narzędzi i realizacja kampanii


W wyszukiwarce Google boksy reklamowe pojawiły się pod kilkuset słowami kluczowymi, które powiązane były z menu wigilijnym oraz przepisami prezentowanymi na serwisie Winiary.pl. Dobrane zostały zarówno ogólne słowa kluczowe (np. „przepisy kulinarne”, „potrawy wigilijne”), jak i słowa szczegółowo określające nazwy potraw. Tekst reklamy w Google był prosty, czytelny i bardzo adekwatny do słowa kluczowego wpisanego w danym momencie przez internautę. W okresie 5 tygodni kampanii zliczonych zostało ponad 83 000 przejść z reklam Google na serwis www.winiary.pl. Wysoka skuteczność kampanii przełożyła się niski koszt pozyskania wejścia na serwis, który nie przekroczył 20 groszy.

Linki sponsorowane w Onet.pl i Wp.pl wyświetlane były dla kilkudziesięciu słów kluczowych, analogicznych, jak w przypadku reklam w Google. Dłuższe niż w Google teksty reklam powiązane zostały bardzo ściśle ze słowami kluczowymi oraz treściami prezentowanymi na serwisie Winiary.pl. Dobór optymalnych słów kluczowych i tekstów reklam przełożył się na pozyskanie odpowiednio – ponad 16 000 przejść z linków sponsorowanych Onet.pl i ponad 23 000 przejść z linków sponsorowanych Wp.pl na witrynę Klienta. Obie kampanie charakteryzowały się współczynnikiem CTR kilkukrotnie wyższym od średniego CTR (6-7%) osiąganego w tego typu reklamach. Następstwem wysokiej skuteczności kampanii okazał się niski koszt pozyskania wejścia na serwis Winiary.pl, który w obu wyszukiwarkach nie przekroczył kilkudziesięciu groszy.

Podsumowanie i rezultaty


W omawianych wyszukiwarkach najwięcej wejść na serwis Winiary.pl nastąpiło po takich słowach kluczowych, jak: „potrawy wigilijne”, „przepisy wigilijne”, „przepisy kulinarne”, „kulinaria”, „gotowanie”, „dania wigilijne” i „kuchnia polska”.

Łącznie odnotowano ponad 120 000 wejść na serwis Winiary.pl z płatnych reklam w Google, Onet.pl i Wp.pl.

Istotny jest fakt, że wejścia dokonywane były przez osoby poszukujące informacji na temat potraw wigilijnych i przepisów kulinarnych, a wchodząc na serwis www.winiary.pl znajdowały dokładnie to, czego szukały.




 
Zobacz pozostałe Case Study.

Case Studies

SEM motorem kampanii sprzedażowej DnB NORD
Kampania PPC osiągnęła współczynnik konwersji aż 11,2%, co dało blisko 19-krotnie lepszy wynik od prowadzonych równolegle kampanii display'owych.

Kontakt

Skontaktuj się z naszym doradcą

Tel.: +48 71 78.68.952
E-mail: kontakt@weblocus.pl


Jacob’s Creek
 
 
Kontakt    |    Mapa serwisu    |    Polityka Prywatności
© 2008 Weblocus, ul. Krakowska 180, lokal nr 207, 52-015 Wrocław, tel. +48 71 78.68.952
Adv.pl
 
ft